الگوریتم امروز

وبلاگ تخصصی الگوریتم

الگوریتم امروز

وبلاگ تخصصی الگوریتم

وبلاگ علمی و مخصوص مباحث الگوریتمی است.
نظر خصوصی نگذارید چون جواب نمی‌دهم نظر عمومی بگذارید بدون نام هم که باشد همانجا جواب می‌دهم.

بایگانی

کدینگ

سه شنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۲:۰۳ ب.ظ

کدینگ در شبکه:

به جای اینکه خود اطلاعات را بفرستیم کد آنها را بفرستیم.

مثال: دو نفر می‌خواهند پیامشان را از طریق یک سرور ارسال کنند. هر دو پیام را به سرور می‌فرستند و در آنجا xor پیام محاسبه می‌شود و برای هر کس فرستاده می‌شود. با این کار هر دو پیام را با xor کردن با پیام خودشان به دست می‌آورند.

مثال: دو مبدأ می‌خواهند پیامشان را به دو مقصد بفرستند. هر کس وقتی پیام خودش را می‌فرستد، بقیه هم دریافت می‌کنند، اینجا بر خلاف قبل آن را دور نمی‌ریزند. در این صورت وقتی سرور xor پیام را می‌فرستد آنها هنوز قادرند پیام اولیه را به دست بیاورند.

در هر دو مثال بالا تعداد ارسال‌ها از ۴ گام به ۳ گام کاهش داده می‌شود.

کدینگ حافظه:

در پایگاه داده‌ها ما از افزونگی برای جلوگیری از نابودی اطلاعات به دلیل مشکل سخت‌افزاری استفاده می‌کنیم. Reed-Solomon یکی از این روش‌ها است. A+B و A+2B را به جای سه تا نمونه از هر کدام نگه می‌داشت. (اگر دو تا خراب بشه باز هم کار می‌کند.)

الگوریتم:

داده‌ها را به ۱۰ بلوک تقسیم می‌کنیم و با ۵ تا رابطه که هر کدام بر حسب ۵ تا بلوک هستند می‌توانیم جواب مسأله را حساب کنیم. اما می‌توان طوری این روابط را محاسبه کرد که تکراری داشته باشند و نیاز به ۲۵ عمل نداشته باشیم. برای ۲۰ تا رابطه‌ی آن ارائه شد. سوال: آیا کمتر هم می‌شود؟

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۲/۳۰
سپیده آقاملائی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی