ناحیه قابل دید
جمعه, ۱۳ تیر ۱۳۹۳، ۰۲:۵۳ ق.ظ
بالاخره فهمیدم که ناحیه قابل دید را چطوری حساب کنم.
به ازای خطهایی که از نقطه دید به رأسها وصل میشوند، باید upper envelope را به دست بیاورم.
برای این کار میتوانم دوگان بگیرم و الگوریتم پوسته محدب کتاب لایتون را بنویسم. (البته باید چک کنم ببینم قابل پیاده سازی هست یا نه.)
برای سه بعدی هم باید جواب بدهد. فقط آنجا به جای اینکه خط داشته باشیم صفحهی گذرنده از هر ضلع مثلثها و نقطه دید را باید بگیرم.
برای پیدا کردن upper hull در حالت ۳-بعدی چیزی بلد نیستم. :)
۹۳/۰۴/۱۳