تصویر کردن ۳ بعد روی ۲ بعد
شنبه, ۲۵ مرداد ۱۳۹۳، ۰۲:۴۴ ب.ظ
http://web.iitd.ac.in/~hegde/cad/lecture/L9_persproj.pdf
به دست آوردن ناحیه قابل دید ۳ بعدی مثل تصویر کردن یک شکل ۳ بعدی روی یک صفحه ۲ بعدی است، که اینجا صفحهی ۲ بعدی همان وجه است و شکل ۳ بعدی خود ناحیه است.
به جز اینکه به جای کودا گفتم سی پلاس پلاس و به جای اینکه زمان چندوجهی ساده رو بگم زمان چندضلعی ساده رو گفتم، یک چیز دیگه رو هم اشتباه گفتم که این بود که اگر نقطه در بینهایت باشد یعنی عمودی تصویر کنیم، در حالی که این طوری نیست و فقط ماتریس تبدیلش فرق دارد. (لینک رو ببینید.)
راستی اسم الگوریتمها هم z-buffer و painter's algorithm بود.
۹۳/۰۵/۲۵